31 ارديبهشت 1403 - 13:38

ژست حقوق بشری آمریکا با ماستمالی جنایت صهیونیست ها

در تشریح رویکرد وقیحانه اخیر غرب، همین بس که واشینگتن نه تنها حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه محسوب می‌شود،
کد خبر : 16561

تبیین:

این ایام رسانه‌های غربی ماجرای توقف ارسال تنها «یک» محموله مهمات از آمریکا به رژیم اشغالگر قدس را نماد ایستادگی واشینگتن در برابر حماقت تل‌آویو در رفح تلقی کرده و از آن به عنوان تصمیمی هوشمندانه یاد می‌کنند!گویا اساساً آمریکا از ابتدا نقشی در کشتار بی‌رحمانه در نوار غزه و آواره ساختن میلیون‌ها فلسطینی نداشته و نماد عقلانیت و انساندوستی در نظام بین‌الملل بوده است! به راستی چه اتفاقی رخ داده و نسبت مانور خبری اخیر با رویکرد جریان‌های آشکار و پنهان قدرت در آمریکا و اتحادیه اروپا چیست؟ یک مقام ارشد دولت آمریکا تأکید کرده است که این کشور هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات به اراضی اشغالی را متوقف کرده است. رسانه‌های آمریکایی و اروپایی متفق‌القول هستند که این تصمیم به دلیل نگرانی واشینگتن از انجام عملیات زمینی بزرگ رژیم اشغالگر قدس در رفح گرفته شده است. شبکه سی‌بی‌اس‌نیوز آمریکا در گزارش خود در این خصوص می‌نویسد: «این محموله شامل هزار و ۸۰۰ بمب ۹۰۰ کیلوگرمی و همچنین هزار و ۷۰۰ بمب ۲۲۰ کیلوگرمی بوده است. مقامات آمریکایی می‌گویند که اسرائیل به صورت کامل به نگرانی‌های آمریکا در مورد نیاز‌های بشردوستانه غیرنظامیان در رفح رسیدگی نکرده است.»

در تشریح رویکرد وقیحانه اخیر غرب، همین بس که واشینگتن نه تنها حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه محسوب می‌شود، بلکه در عرصه میدانی و عملیاتی نیز فرماندهی بخش‌های گسترده‌ای از عملیات نسل‌کشی کودکان بی‌دفاع فلسطینی را بر عهده داشته و دارد. این روند متوقف نشده و حتی در جریان تهاجم صهیونیست‌ها به رفح نیز شاهد آن هستیم. در چنین شرایطی بزرگ‌نمایی یک تصمیم رسمی که در عملیاتی شدن واقعی آن نیز تردید وجود دارد، صرفاً بستری برای گریز از خشم شدید افکار عمومی جهان نسبت به نقش مستقیم کاخ سفید، پنتاگون و سنتکام در جنگ غزه محسوب می‌شود. متعاقب خیزش عمومی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، احساس نیاز غرب نسبت به مانور‌های تبلیغاتی و خبری کاذب و ارائه آدرس‌های انحرافی در قبال جنگ غزه بیشتر شده و همین مسئله، هوشیاری افکار عمومی و رسانه‌های حامی ملت فلسطین در دنیا را می‌طلبد.

از سوی دیگر، نقش آمریکا در به شکست کشاندن مذاکرات آتش‌بس در قاهره نیز مسجّل است. دولت جو بایدن به واسطه افرادی مانند «ویلیام برنز»، رئیس سازمان سیا و «جیک سالیوان» ، مشاور امنیت ملی آمریکا اصرار داشته که باید آتش‌بس رسمی به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو نوار غزه را به صورت کامل و مطلق از اسرای صهیونیست خالی کرده و متعاقباً، تعهدی برای صهیونیست‌ها در خصوص پایان دادن به جنگ ایجاد نکند، حتی به جرئت می‌توان ادعا کرد که واشینگتن و تل‌آویو مذاکرات قاهره را بخشی از میدان نبرد تلقی می‌کنند نه راهکاری برای پایان دادن به آن. در چنین شرایطی ژست حقوق بشری دولت بایدن، دروغی بیش نیست

ماستمالی جنایات صهیونیست ها در غزه

نتیجه‌گیری گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه با آنچه نهاد‌های حقوق بشری در هفت ماه گذشته روایت کرده‌اند در تضاد است که گفته واشینگتن شواهد کافی دال بر نقض اصل عدم استفاده از سلاح‌های آمریکایی در کشتار غیرنظامیان ندارد؛ گزارشی که سند زنده‌ای از کتمان جنایات صهیونیست‌ها در غزه است که دست اشغالگران را برای کشتار بیشتر فلسطینیان باز می‌گذارد. 

درحالی که جنایات ممتد ارتش رژیم اشغالگر قدس در غزه برای جهانیان اثبات شده، دولتمردان آمریکا چشمان خود را روی این نسل‌کشی بسته و کمافی‌السابق دنبال تطهیر چهره خون‌آلود صهیونیست‌ها از ارتکاب جنایت در حق فلسطینیان هستند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا جمعه شب گذشته در گزارشی ۵۰ صفحه‌ای که با دو روز تأخیر به کنگره ارائه شد، جزئیات تلاش‌های اسرائیل برای عمل در راستای قوانین بین‌المللی را شرح داد. به گزارش نشریه اکسیوس، بلینکن در این گزارش گفت: «اگرچه ما در مورد رویه‌ها و قوانین اسرائیل بینشی به دست آورده‌ایم، اما اطلاعات کاملی در مورد نحوه اجرای این فرآیند‌ها نداریم.» بلینکن همچنین گفت که در پاسخ به درخواست‌های ایالات متحده، اسرائیل برخی از اطلاعات را در مورد حوادث مربوط به آسیب غیرنظامیان به اشتراک گذاشته که وزارت خارجه در حال بررسی برای تعیین این است که آیا از مهمات آمریکایی استفاده شده است یا خیر.

لاپوشانی واشینگتن با واقعیات جاری در غزه فاصله‌ای عمیقی دارد که در هشت ماه گذشته نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی در غزه شهید  و هزاران نفر مفقود و در زیر خروارها خاک زنده به گور شده اند. گزارش ماه آوریل سازمان عفو بین‌الملل نشان داد که اسرائیل از سلاح‌های آمریکایی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این منطقه استفاده کرده است، اما آمریکا زیر بار نمی‌رود. برخی منابع می‌گویند که آمریکا از زمان شروع جنگ در غزه، ۳۵ هزار تن تسلیحات را به سرزمین‌های اشغالی ارسال کرده که بسیاری از آن‌ها در کشتار فلسطینیان مورد استفاده قرار گرفته است .

 تبرئه اسرائیل در کشتار غیرنظامیان 

با اینکه صد‌ها هزار فلسطینی ساکن غزه، از ماشین کشتار اسرائیل در امان نیستند و هر لحظه با مرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، بلینکن سعی می کند صهیونیست‌ها را در کشتار غیرنظامیان تبرئه کند. تصاویر و فیلم‌های زیادی درباره حمله مستقیم نظامیان اشغالگر به بیمارستان‌های غزه و کشتار گسترده غیرنظامیان پناه گرفته در این مکان‌ها منتشر شده است ولی این جنایت‌ها از دید کاخ سفید مغفول مانده و حتی این وحشی‌گری را به نام حق دفاع مشروع اسرائیلی‌ها توجیه کرده‌اند.

بنابراین، گزارش وزارت خارجه آمریکا در عدم تأیید رسمی جنایات اسرائیل در غزه، اشتیاق واشینگتن برای نادیده گرفتن جنایات رژیم اشغالگر و کاهش موانع ایجاد شده برای اسرائیل با هدف گرسنگی دادن به مردم غزه است. با اینکه ده‌ها هزار فلسطینی به دست صهیونیست‌ها شهید و زخمی شده‌اند، اما مقامات آمریکایی بدون متهم کردن اسرائیل، حماس را مسبب اصلی این وضعیت می‌دانند که به خاطر منافع گروهی خود فلسطینی‌ها را به کشتن می‌دهد. درحالی که به اذعان کارشناسان و افکارعمومی جهان، حماس برای آزادسازی سرزمین‌های اشغالی مبارزه می‌کند و این صهیونیست‌ها هستند که در راستای طرح‌های توسعه‌طلبی ارضی، نسل‌کشی در غزه و کرانه باختری را تشدید می‌کنند. 
برخلاف ادعای بلینکن، آمریکا از ریز جزئیات جنایات اسرائیل در غزه اطلاع دارد و مقامات تل‌آویو هر روز با رهبران کاخ سفید در تماس هستند و گزارش لحظه به لحظه اقدامات خود را  به آن‌ها می‌دهند. حتی گفته می‌شود حمله زمینی به شهر رفح هم با چراغ سبز این کشور انجام  و اکنون متوقف شده است ، اما مقامات واشینگتن از کم و کیف جنایت صهیونیست‌ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. دولت آمریکا سعی دارد با این گزارش نه چندان شفاف و ادعای توقف صادرات سلاح به ارتش اسرائیل، از زیر بار فشار‌های خارجی که واشینگتن را شریک جرم صهیونیست‌ها در غزه می‌دانند خلاصی یابد، اما این‌گونه گزارش‌ها رد خون آمریکایی‌ها در نسل‌کشی فلسطینیان را پاک نمی‌کند. آنچه مقامات کاخ سفید اکنون حرف آن را می زنند، فقط یک ژست حقوق بشری  برای توجیه و ماستمالی کردن هشت ماه جنایت صهیونیست ها در کودک کشی مردم غزه است.

ارسال نظرات